12 juli 2008

Samhällspolisen mitt i gatan står!!!

I kväll var vi barn fria. Ja efter många om och men iaf. Lilla E lämnades med mormor och morfar för att de tillsammans skulle åka ner och bevittna en av sommarens happenings. Brolle & Amy Diamond gratis konsert i gästhamnen.

Själva skulle vi avnjuta en nästan barnfri middag med några grannar.

Middagen var mycket trevlig, maten var kanske ingen sensation men ändå helt ok. Efteråt styrde vi kosan mot konsertområdet.

Meningen med konserten var att kommunen ville bjuda på lite av en familjefest...det är ju trevligt, plus att det lockar folk till stan. Men det är det där med familjefest. Vart går festgränsen vid denna familjära tillställning.

Jo, det kan jag berätta enligt samhällspolisen så är man inte oredligt onykter tillsammans med sina barn eller vid en öppen tillställnig som denna. Jag blir en sååååån moralkärring, men så är det. Vilken förebild ger man sina barn eller sina barns vänner. Är barnen dessutom till åren så tycker de ofta att det kan bli både pinsamt och otrevligt när ens förälder förändras i takt med ökat alkoholintag.

Vi dricker sällan tillsammans M och jag...det må låta tråkigt men jag är ingen socialdrinker. Dricker jag då e' det party. Annars blir jag bara uppblåst, dålig i magen och får magkatarr. Jag KAN inte dricka vin...eller jo, efter några groggar raketbränsle så kasnke lite sliskig rosé slinker ner. Men jag gillar inte att inte ha koll på vad som händer, och säg att man dricker en vinare då skulle de iaf snurra lätt i min lilla planet. Tänk då om något skulle hända lilla E...nä, jag är ingen alkohol fan. Jag umgås gärna utan. Men M däremot han dricker gärna en och annan öl, han är en mer socialdrinkare, men på en lagom nivå tycker jag.

Idag skämdes jag(jag vet att jag inte ska göra det, andra får stå för vad de gör) för dessa överförfriskade föräldrar som va på konserten med sina barn. PINSAMT!!!

Vi träffade Lilla E och Mormor och morfar i hamnen, hon dansde och busade med några kompisar från dagis det, kändes så konstigt att gå ifrån henne utan att det egentligen behövdes, hon kunde åkt med oss hem. Men hon ville INTE...det skulle ätas mer korv och glass innan det skulle sussas brevid morfar. UNDERBARA barn!!! Underbara Morföräldrar!!!

Gud vad jag svammlar på i mina inlägg....Jag ville ju bara säga att alla som är onyktra tillsammans med sina barn...sluta med det, iaf på offentliga platser. Hemma kan ju barnen sova "tryggt"(notice my marks).

Inga kommentarer: