05 juli 2008

Lördag idag

Idag har det lätt varit årets varmaste dag. Men efter en intensiv strandvecka valde lilla E och jag istället att åka med mormor och köpa en håv till hennes lilla pool. Vi bara inte orkade gå till stranden. Inte fören klockan 15. Då styrde vi kosan mot Fiskebäck och det kissevarma vattnet tack vare att det är långgrunt i typ 1km. Inga maneter, massor med krabbor och inte en fast stjärt så långt ögat når. Med andra ord en PERFEKT strand att spendera sina sommarlovsdagar på.

Imorgon blir jag lite äldre...det märks ju inte direkt men så e' det. Min man råkar ju vara sju år äldre än mig. Vilket -98 kändes som rätt mycket och förmodligen syntes mer oxå. Men fy va det börjar jämna ut sig. Han förändras ju oregelbundet i omfång men det ser ju inte hälften så motbjudande ut som de alien åderbråck eller vallgravsliknande gropar man har samlat på sig under åren. Det är verkligen orättvist med denna manliga charm som vissa (absolut INTE alla) män förvärvar med åren. Med detta kom jag osökt att tänka på den senaste tidens skiljsmässor. Här i vår lilla stad går det just nu någon slags epidemi.

Jag blir helt förkrossad. Speciellt när det är barn med i bilden...ja, annars är det ju mest bara tråkigt. Jag har så svårt för otrohet...kanske mest för att jag inte tycker om oärlighet och det är väl höjden av att vara oärlig.

Detta är något som jag kan diskutera i timmar men nu vill jag bara okynnes-surfa ;o) lite innan jag hoppar i säng. Imorgon är en stor dag.

Jo, en sak till bara, när jag var med mor å handlade håv träffade vi texasborna som köpte vårt gamla hus. Det ville att vi skulle komma förbi och jag tyckte att imorgon runt 10-10.30 skulle passa bra...jag är ju inte vanligt bortblåst. Hipp hipphurra!!!!

Inga kommentarer: