04 maj 2009

Bad timing!

Förra veckan va nog en rätt bra vecka ändå. Kompetensutvecklingsdag (studiedag) och helgdag, gav mig två undervisningsdagar. Med andra ord...lugnt å pen't. Det var bra på fredag men sen började det. Det går som ett surr genom kroppen och jag blir helt förbytt. Så lätt irriterad och sur, fast jag inte alls vill vara det, eller har någon anledning att vara det. Jag försöker att hejda mitt beteende men det blir inte bättre, samtidigt som det tar väldigt mycket kraft.

Idag har jag min pluggmåndag, det är mysigt. Då kunde jag gå med Ärtan tillsammans med en cyklande E till hennes dagis i morse. Frid och fröjd...fast det var inte helt frid och föjd för något var på tok. När jag sen vid 10 tiden på förmiddagen satt och arbetade fick jag en super depp. Jag försökte till och med pigga upp mig med lite sushi men tänk, det hjälpte inte. Den enda tröst som är e' att jag vet ju att det går över. Anledningen till allt detta är ju förstås att jag ska få besök av tant röd. På onsdag ska hon komma så mycket vet jag. Men shit va hon för med sig en massa skit. A shitty red lady!!!

Denna månad har jag slutat bry mig. Denna månad var min sista kur månad. Det kändes bra att ta det beslutet. Att sluta fokusera så mycket på något vi inte har, något som vi kanske ändå aldrig kan få....varför ska det få ta så mycket tid. Det är skönt att inte tänka så mycket på det...inte räkna inte grubbla på si eller så. Men det finns ju alltid i mig. Bara för att jag har beslutat mig för att sluta anstränga mig så kan ja inte sluta hoppas. Tant röd gör mig svullen som en ballong...kanske det är nått...nä...jag bryr mig inte, lite så är min inställning just nu. Rätt apatisk känner jag mig liksom inombords. Låter dramatiskt, det är det, men jag vet att det går över. Det gör alltid det.

Men till det mest idiotiska av allt är att jag just idag bestämmde mig för att sluta proppa i mig allt socker som jag gör. GODIS, GODIS, GODIS!!! De e' ju d enda tant rö' vill äta när hon kommer på besök...fast problemet är ju det att jag kan äta godis och dricka sötdricka varje dag...not sweet...eller too sweet. Jag väger nu ungefär lika mycket som innan jag gick med i viktväktarna 2005, då innan E kom. GIGANT!!! Inte undra på att jag tror att jag e' pregnant.

Om 5 veckor åker La Familia till Afrika...visst låter det bra....vi ska till Tunisien. Då hade det varit bra om jag kunde komma i nått annat badplagg än brorsans våtdräkt. Så hakan upp och välkomna tant röd med en liten joggingrunda....det ska jag minsann göra...ha.

Inga kommentarer: