04 augusti 2008

Det finns fler sätt att spara på...

Har ni sett den reklamen...han som har köpt en billig kostym och tycker att han gjort ett riktigt fynd och sparat en massa pengar. Visst är den lite rolig.

Saken är bara den att på lördag ska ju lilla familjen på bröllop. Vi är nu redo för detta kalas. Med klännigar, kostymer och annat nödvändigt. Till Esther köpte jag en klänning på Benetton, som jag egentligen va lite skeptisk till först, men som är riktigt söt. Ett silvrigt tyg med invävda guld och vita trådar som gör nått slags fint mönster. Mange har fått en matchande slips och jag hittade en riktig fynd klänning. Ett litet silver "fodral" för 100:-. Nästan för bra för att vara sant, och just så är det. Den är nämligen i storlek 42. Men den passade såklart....efter lågt andnigsuppehåll och hårt slit. Men den var faktiskt fin. Men nu kommer vi till ett litet problemt...tant röds stundande visit. Jag har tills idag lyckats ganska bra med att inte svulla eller svullna, men nu...oj, oj, oj. Inte trodde jag att ett badhus besök kunde ge dessa effekter. Jag känner mig som en dränkt lambi-rulle. Hur ska detta sluta, jag är så nöjd med min outfit. Men jag vill ju inte sitta och se ut som en pimpad barba-familjemedlem.

Nä idag ska jag komma i säng tidigt...typ nu, men jag kan inte slita mig från en av mina favvoserier "Skenet bedrar". Hon är underbar Mrs Bucket!!

Inga kommentarer: